Lijnzaad: De verrukkelijke weg naar gewichtsverlies

Het belang van smaak in een afslankingsdieet wordt onderstreept door recente studies. Lijnzaad wordt in dit verband nuttig beschouwd.

Voordelen van lijnzaad als steun bij gewichtsverlies

Lijnzaad, wanneer toegevoegd aan uw dieet, kan ervoor zorgen dat u zich sneller verzadigd voelt en helpt u langer honger-vrij te blijven. Lijnzaad, dat een rijke bron van voedingsvezels bevat (maar liefst 25% waarvan 12% van plantenslijmen), houdt uw spijsverteringsorganen in orde, als u het opneemt in uw dagelijkse voeding.

Het oliegehalte van lijnzaad beschermt het spijsverteringskanaal en daardoor kunnen mensen met een gevoelige maag het ook nemen. Lijnzaadolie is perfect voor regelmatige zuivering door het verwijderen van giftige en metabole afvalstoffen. Het bevat ook vriendelijke bacteriën die het spijsverteringsstelsel bevorderen. Uiteindelijk leidt een vrije en efficiënte spijsvertering sneller tot gewichtsverlies.

Een ander verbazingwekkend bestanddeel van lijnzaad is de chemische stof, lecithine, die de slechte cholesterol en vet in het geconsummerde voedsel afbreekt. Door het slijm worden de opgeloste vetten / cholesterol en bundels als afval verwijderd, zonder dat zij zich ophopen in het lichaam.

Lijnzaad biedt talloze voordelen voor de gezondheid, niet alleen degenen die u helpen gewicht te verliezen. Het is een gezond voedsel dat kan worden toegevoegd aan een aantal gerechten. De beste eigenschap van lijnzaad is dat het goed smaakt en de smaak van de gerechten waaraan het wordt toegevoegd verbetert.

Gebruik lijnzaad

Lijnzaad is het best wanneer u het koopt als hele zaden. De bruine en gouden gekleurde soorten zijn de meest voedzame, de bruine zijn lekkerder. Ze zijn meestal beschikbaar in dieetwinkels en zijn niet erg duur.

Koop organisch heel lijnzaad en bewaar het in luchtdichte verpakkingen op een koele, droge plaats. Dit blijft ongerepte tot een jaar. Lijnzaad poeder wordt best vermeden, aangezien olie aanwezig is in lijnzaad en dit oxideert bij contact met lucht. Dit maakt het minder voedzaam en zelfs ongezond met een ranzige smaak.

Zowel de bruine en gouden variëteiten van lijnzaad zijn even voedzaam met een nootachtige smaak. Aangezien heel lijnzaad niet wordt verteerd in ons lichaam, dient u de zaden te malen voor gebruik. Een gewone maler of koffiemolen is hiervoor goed genoeg. Maal echter alleen de hoeveelheid die nodig is voor onmiddellijke consumptie. Het is niet aan te raden lijnzaad te malen en te bewaren voor later gebruik, aangezien het kan ontbinden.

Lijnzaad in gerechten

Gemalen lijnzaad kan over over salades en gekookte gerechten worden gestrooid. Het kan worden toegevoegd aan yoghurt, shakes, smoothies, havermout en soepen. In feite kan je gemalen lijnzaad toevoegen aan alles wat je wilt. En het versterkt ook de smaak van de schotel.

Als steun bij gewichtsverlies, kan u een hoeveelheid van twee eetlepels per dag per 60 kilo lichaamsgewicht innemen. Als u een medische aandoening heeft of medicatie neemt, kan u beter een arts raadplegen. Het is ook niet aan te raden voor zwangere, zogende en menopausale vrouwen.

Voorzichtigheid dient worden geboden; bij het gebruik van lijnzaad dient u voldoende water te drinken. De aanbevolen dosering is tien keer de hoeveelheid van het gebruikte lijnzaad. Zoniet kan dit leiden tot constipatie.

Popularity: 100% [?]

Comments are closed.